Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Primul Maraton/Raiffeisen Runners. Bilanț după o lună

956 2

Emoții destul de mari la început, dar și mult entuziasm. Primele alergări. Puțină febră musculară, ceva dureri articulare, dar nimic grav. Schimbări semnificative în programul zilnic, pentru că, dincolo de serviciu, de viața de familie acum trebuie înghesuite pe undeva și antrenamentele. Însă important e că, treptat-treptat, a fost găsită bucuria de a alerga. După o lună de la începerea proiectului Primul Maraton – Raiffeisen Runners, putem prezenta primele concluzii.

Întîi de toate să spunem, pe scurt, cum a fost gîndit programul. Astfel:
– fiecare pretendent la titlul de maratonist a trebuit să obțină o adeverință de la doctorul de familie pe baza căreia să rezulte că este apt pentru efort fizic de lungă durată. Controlul medical preliminar este obligatoriu în astfel de situații. Și noi ne-am confruntat cu situația ca doi candidați să renunțe deoarece starea de sănătatea nu le permitea alergarea în condiții optime a unui maraton.

– am avut o primă întîlnire. Deși informală, întîlnirea este importantă pentru o bună cunoaștere reciprocă. Și pentru a înțelege fiecare că urmează o perioadă lungă de pregătire, de efort susținut. Și că alergarea unui maraton e dificilă, dar nu imposibilă.

– pe baza evaluării, am stabilit componența echipei Raiffeisen Runners: sunt cinci alergători din București (trei fete) și doi din țară (o fată). Cu toții își doresc să termine maratonul.

– am făcut o evaluare a potențialului fizic al fiecăruia (trecutul sportiv, dacă și cîtă mișcare fac în mod curent, unde și cînd s-ar putea antrena etc). Apoi, eu am dezvoltat grafic un program de antrenament individualizat, plecînd de la evaluarea inițială. Programul este gîndit pe patru luni, cuprinde 3-5 antrenamente pe săptămînă și are în principal antrenamente de alergare în tempo constant, cu o creștere graduală a volumului.

– desigur, am început să alergăm. Fiecare alergător trebuie să își respecte propriul program de antrenament, urmînd ca împreună, o dată sau de două ori pe săptămînă, să avem o alergare lungă. Din păcate, programul de lucru al fiecăruia și distanțele din București nu ne-au permis să ne întîlnim prea des în echipă completă, însă eu și Marian ne-am împărțit astfel încît să fim alături, cît mai des, de cît mai mulți alergători.

În continuare, programul de pînă acum în cazul a doi dintre alergătorii echipei Raiffeisen Runners (restul vor urma în zilele următoare)

Bogdan Jinga

Varsta: 30
Oras: Bucuresti
Target: 4 ore

În intervalul 9 iunie – 3 iulie a efectuat 9 antrenamente de alergare. A parcurs, cu aproximație, 98.5 km

Primele impresii

Aș începe cu fraza pe care o am ca motto: suntem ceea ce facem în mod repetat. De aceea, măiestria nu este un act, ci o deprindere, cu alte cuvinte ca să poți participa la un maraton trebuie să ai disciplina în antrenamente și încredere în forțele proprii pentru că, pînă la urmă, rutina antrenamentelor te pune în situația de a face față unei provocări în care ne depășim limitele.

Sincer, așteptările sunt mari și mă bucur că Marian și Gabi sunt alături de noi, pentru că fără ei nu aș fi reușit să mă disciplinez și să cresc distanțele parcurse. Greu a fost și va fi în continuare, dar sper să nu mă mai opresc pînă nu îmi ating acest obiectiv ambițios: să parcurg cei 42 de km într-un timp rezonabil. Mă simt foarte bine pînă acum, parcă am mai multă energie, distanțele mi se par mai scurte, chiar dacă uneori simt oboseala acumulată. Întotdeauna mi-a plăcut spiritul de competiție și vreau să reprezint cu capul sus banca și în special departamentul din care fac parte. Am susținere totală din partea lor.

Iana Antonov

Varsta: 27
Oras: București
Target: 5 ore 30min

In intervalul 9 iunie – 3 iulie iulie a efectuat 12 antrenamente de alergare. A parcurs, cu aproximație, 91.5 km.

Primele impresii

Pot să spun doar că aștept cu nerăbdare ziua în care trebuie să mă antrenez, să alerg.
Am poftă de viață și mai multă energie și este incredibil că au trecut doar trei săptămîni de antrenament. Pare mai mult.
Cum săptămînal trebuie sa cresc din ce in mai mult distanța alergată, conform programului stabilit, am reușit deja să ajung să alerg 15 km:)…Sincer, nu-mi vine să cred!

2 Comments

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.