BMW X3 Games – ziua 3 – Proba de MTB

Dupa prima zi eram relativ bine ca si echipa, eram pe locul 8. Visurile pentru a castiga competitia s-au cam dus, insa Mircea a spus-o perfect, noi eram acolo pentru JOY. A doua zi nu a mers prea bine, dar speram la un loc in primii 15.

Dimineata, Dan a terminat pe vreo 35 la proba de sky, destul de binisor tinand cont ca primii se vedea clar ca erau profi (sau facusera ski la juniori). Dupa-amiaza, la proba de driving, dupa ce Mircea a scos un timp bun la slalom, am dat-o in bara rau la proba de obstacole.
Trebuia sa parcurgem un traseu in 3min 20s, nici mai mult nici mai putin. Mircea conducea, eu il directionam sa nu atinga conurile iar Dan numara in cap secundele. Din pacate am subestimat timpul necesar traseului asa ca am mers ca la plimbare, timpul final 4min 40sec :)).

Inainte de cursa

Inainte de proba de MTB cazusem pe pozitia 28. Numai bine, nici un stres pe mine la proba de MTB ;)).
Am intrebat un pic organizatorii despre traseu: cica o sa fie noroi pe traseu (50% spun ei), sanse mici de pana (leg o camera de sa totusi).
Desi imi luasem si bicicleta mea cu mine, am decis sa merg totusi cu bicicleta BMW. Masina clar nu o castig, macar sa stau cu fundul pe o bicicleta BMW.

Bicicleta BMW Cross Country

Chiar daca nu are casetofon cu cidi sau geamuri fumuri, calutul alb (nici nu ma asteptam la alta culoare) era chiar fain. Full-suspension, echipat cu Shimano Deore XT si destul de usoara: 12,9Kg.
Se gaseste la pretul de 3300 euro de la magazinul BMW

3 .. 2 .. 1 .. START

La start se vedea clar cine era in top 10. Erau aliniati frumos la start in prima linie.
Dupa o tura de lac in care s-a injurat putin, pentru ca nu era foarte bine semnalizat pe care alee trebuie sa mergem, am intrat pe off-road tot cu bajbaieli din lipsa marcajului.

La MTB nu a mai fost nici un greuceanu, dar a fost un prim pluton destul de maricel, vreo 15-20 oameni. Dupa vreo 14-15 km de plat, s-au desprins usor din el cate unul doi, printre care si eu. Eu mergeam cam cu 23-25km/h iar cei din fata cred ca ajungeau si la 30km.

Incepem urcarea si raman aproape singur, aveam un om in fata pe la vreo 200m si unul mai in spate, cam tot la fel. Urcarea a fost destul de usurica, foarte putine portiuni in care trebuia (cel putin eu) sa cobori din sa.

La vale, desi foarte fain (coborari de viteza si nu asa tehnice) a fost mai aiurea din lipsa marcajelor.
O data am picat pentru ca trebuia sa fac brusc stanga si nu era un marcaj clar care sa indice asta, a strigat unul cand deja trecusem, am franat brusc, m-am dezechilibrat si nu am apucat sa scot piciorul (e greu la inceput cu SPD-urile ;))). De vreo doua ori m-am ratacit, odata mai light (vreo 400m in plus) si odata mai tare. Am iesit in sosea undeva, noroc ca mai eram si cu inca un tip care vorbea franceza si am reusit sa gasim drumul care sa ne scoata exact unde trebuie, cred ca am facut doar vreun kilometru doi in plus, dar fiind pe sosea i-am facut repede. Am pierdut insa mult pana ne-am dumirit incotro sa o luam.

Finish

Am terminat pe locul 17-18 in o ora si 34 de minute.
A fost foarte fain ca traseu, noroiul de care imi spuneau organizatorii erau defapt niste baltoace, ma gandeam sa ii trimit la garboavele sa vada noroi ;)).
Ma tot gandeam pe traseu, daca e sa fii in top 5, sa tragi la locul 1 si sa ratacesti din cauza marcajelor proaste, cred ca le umpli camionul de carne celor care au marcat traseul.
Proba de MTB a fost castigata de Jörg Rothenbusch, din pacate acum nu am putut sa ma tin dupa el ;)).

Traseu MTB

Bike route 951115 – powered by Bikemap

Poze MTB

Share your love
Gabriel Solomon

Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive